01 January 2009

Kuantan, Here I Come!

First of all, I wanna wish to all my blog readers a very Happy New Year of Hijri 1430 and Masihi 2009. Wah, I almost 17! Can believe?? The time went sooo faster and this year, all the 1992's will take the most easy crazy exam. Haha Sijil Panggilan Maut lah or the easiest word - SPM. Argh..takowt!  

Erm, senanye aku nak cite benda laen lah. Today's story panjang sangat. Ske atilah. Diari aku. hehe Me and my family just arrived home from Selancar, Pahang. We spend 3 days 2 night at Pahang. Memula kitorang menginap kat Beserah Beach Resort. It's not resort at all, just a guest house. Holiday kali ini ditaja Makcik yang ajak; sempena her birthday then umi pun suggest guesthouse nih. Dulu2 kitorang pegi dgn family Izzati, maen tepi laot.
   
Haha masa aku sampai kat Kuantan, jam gile! Dah la kepanasan tahap melampau suddenly aku remember Amilah. Dia kan tinggal kat Kuantan.  
Ko baca ni milah, "Ya Allah, aku ingatkan KL je panas terok, rupa2nya tempat ko pon same huhu~ dah la aku nak msej ko x boleh. Aku baru ingat aku x amek lagi no pon baru ko tuh~~Mila! Nak no ko!!" 
Masa aku sampai depan East Coast Mall [kalo x silap la] aku konon2 nak cari rumah mila. haha wah! laut biru terbentang luas. Aku sangat bersyukur dengan kurniaan dan sangat kagum dgn ciptaan ALLAH Subhanallah~
   
Kitorang check in kul 3 pm. Aku dpt bilik no.3 - share dgn girls je. After rest and eat and solat, we'll play at the beach. woah kitorang sume teruja, lagi2 Hakim. Dia mane penah pegi laot. Die & Paan suke sgt maen pasir. Kat laot tu x leh mandi, nak maen air pon orang sane xbg. Orang situ ckp, da ramai org ilang kat laot tuh

huhu~aku selambekland pegi jugak but kat gigi air je. Malam tuh, kitorang ; the kazens ; maen Monopoli kat beranda rumah tuh~ angin malam tu mmg besh. Then, esok pepagi kitorang maen kat beach lagi. but this time we all cari kulit siput, umang2, blablabla. Idea umi lah ni. The boys cari umang2 then depa wat pertandingan lawan umang kat kolam air yang derang wat sendiri. Merepek lah.

 
Hakim & Paan yang hepi sangat ! 
 Hasil kutipan adek2 aku 
   Kegilaan Faris & E menyuruh umang2 itu berlawan
  
Haha. tengah hari rabu tu, kitorang check out. ala, cukop la dua hari satu malam. Makcik + family pon da nak balik KL, nak beli barang skul. heh Umi lak ajak gi Telok Chempedak after that. wa..sane lagi best! Leh mandi. tapi kitorang dah nak balek kan? so, usha2 + amek2 gmba. Pastu beli souvenir sket utk kengkwn 
   
Sekejap je kat sane. Then, we'll continue our journey to Selancar [tengah2 between Muadzam Shah + Segamat] umah Izzati lah. Today [semalam] their parents just came back from Mecca. wow~ byk btol barang. haha tapi xsempat nak bergmba sesame. Ramai sgt org dtg Kul 10 pg tadik baru balek~ Tu je lah cte ku. Dalam perjalanan, umi beli nenas; abah beli petai. Adeh~~ 
 
~the end~

Drop me any question :)

16 comments:

  1. xde rezeki la nak jumpa
    nak dekat 5 tahun jd kawan pun, xpernah jumpa agi
    next time ok

    umah aku nak dekat dah ngan east coast mall tuh
    ko perasan x yang ada bukit kat jalan antara ecm ngan stadium tuh
    kat situ la rumah aku

    panas ke? bese je aku rasa
    lalala

    btw, rusyda pun ada dtg kuantan gak dulu
    tp xde rezeki jugak nak jumpa

    ReplyDelete
  2. aku ade pasan jalan sekilau..
    xnmpk lak bukit..
    stadium pun aku lalu..
    haha
    mase dpan eat coast mall tuh,
    aku tgk la signboard..
    umah ko da blkg da..
    haha..

    neway,kuantan best!

    ari2 panas sbb jam. lgpon time tu pkul 2. lepas tu.teros ujan lebat! hhaha..

    wei,nak no pon ko..huhuhu

    ReplyDelete
  3. hahaxx.
    smpt berlibur sblm skola.
    last jamming b4 spm!

    ReplyDelete
  4. selamat melalui alam persekolahan.. ups maksud saya selamat selamat masuk form 5..

    ReplyDelete
  5. hehe..
    hang ni wat seram je la..
    form5??
    huhuhu

    ReplyDelete
  6. ape yg korg kutip tuh ?
    batu karang ?

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Eh kuantan ada tempat camtuh ka ??
    dulu pi xnampak pown

    ReplyDelete
  9. ahahaha..
    interestin!
    aku rse kecemburuan mlnde diri..
    huk3..
    btw, gud luck 4 spm keyh?
    (:

    ReplyDelete
  10. kpd sume yg mngenali dan bakal SPM thn ni,chaiyok tau! mari kte sam2 doakan kjayaan kte...

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. lama sudah tak pegi pantai



    huaa... anyway
    HAPPY NEW YEAR

    ReplyDelete