23 January 2010

Friend In Need ...

.. is a friend indeed~


Salam.
Woahh! Sudah seminggu aku tak update blog kesayangan ini. Haha. Al-maklum, dok rumah pun currently busy jugak. Jadi bibik terhormat la katakan. Not forget, setiap minggu mesti sekali aku akan pergi sekolah. Nak buat macam mana. Ketua Editor kuat mencapub ni nak kena edit majalah dengan sehabis baik. Well, sekarang majalah sekolah sudah siap. Tinggal orang kedai nak print out and publish.

Thanks a lot to AJK2 Redaksi Sekolah Agama Menengah Tinggi Sultan Hisamuddin yang banyak memberikan bantuan dan sokongan serta kerjasama yang sangat baik dalam pembikinan Majalah Al-Munir edisi ke-22 bagi tahun 2009. Semoga majalah keluaran kali ini GEMPAK punya~!!

*majalah dah kuar sok kita makan ramai2 nak??hehe~*
_________________________________________________ 

Saje membebel. Lama tak babbling macam tuh. Haha. Aku ni kekurangan stok idea nak post pasal apa kat blog ni. Last2 Miza suruh aku story pasal MJ - Miza Jaapar. Hehe. Okey, fine. Aku stori pasal kawan aku sorang-sorang (^_^)



Umirah~
My closest friend! Love and miss her soo much! She is my first friend when I come to 4 Firdaus last two years. She always be side me, make me smile, laugh and even tears. Love to share secrets and favorites. Kitorang pernah kena 'tangkap kering' sebab duduk 3 orang dengan budak laki dalam kelas. Ohh. That's nonsense..

Crazy things about her :
Ajak aku teman dia pergi dating mengajar subjek SMA kat kelas atas.



Amiira~
Sekutu and very addicted to eat and eat and eat. She's so cute and sangat rajin untuk buat apa sahaja walaupun kadang2 dia malas tolong aku. She is hardworking and she will do any job sampai betul2 siap. Kami berdua juga addicted pada Biology walau hakikatnya sangat jarang untuk mendapat Gred A because we are doctor-wanna-be "ameen". She's always support me in my studies and I support her too. Haha. We veryyyyyy like to study last minute, sebab tu yang masuk otak. Kami juga sangat2 CRAZY in Additional Mathematics. Paham2 la.. I'm in love with her cooking! Sedap sedap sedap especially sponge choc cake :)

Crazy things about her :
Senang betul dapat kerja. Hari tu kat Cake House but now at Domino's Pizza ; jadi Pizza Maker pulakk!!





Hamizah~
Weeee...also known as MJ after Micheal Jackson's death. Haha
she's soooo nice to me. Always make me feel happy and make me smile and laugh. She is the one of the three tallest ladies in my class. Hate to be known as 'Anak Pengetua' tapi aku pedulik hape! Suka tengok dia blur dan cakap pelik-pelik
Crazy thing about her :
Pengawas Spot-Check ; tak pena wat spot check pon kat klass kitorang! Siap join skali :)



Hadhinah~
Wahh. Almost 2 years we sit beside in class. She's cute, brilliant and very full of story. Setiap hari macam2 cerita yang dia ni ada. She is the most creative in the class, sebab kerja2 keceriaan yang bukan kerja dia pun, dia buat. She always willing to teach me Add Math, Physics or even anything. Haha tiru dia je best!! Very easy to tear and have a 'unique loud pitch of sound voice' - betul ke ayat ni?? Sangat tak segan untuk buat apa saja. 

Crazy things about her :
Setiap hari pegang duit yang saaaangat banyak dan dompet tersebut hilang~ Gelabah weii. Alhamdulillah cikgu Sabariah jumpa.
 



Zafirah~ 
Lebih dikenali sebagai JUGAH. She's the first person I met at SAMTH. Currently come from SAM Jeram and get 8A's in PMR. Nama pun dekat sama, pakai spek, she's like my twin. Hehe. Also a creative girl, note mesti colourful macam Dina. Tak pernah tinggal kat asrama and we got the same dorm. Katil pun sebelah :) miss dat time. Dia pun sabar je layan karenah aku. Haha. Suka makan Laksam Mak dia!!!
Crazy things about her :
She's very hate to the alien of CAT sampai sanggup berdiri atas meja =P



Natasha~
My second friend named Nawal. Haha. First met at stairs masa dia bawak beg baju naek dorm. Budak baru la katakan. One the most, actually she is Nasrul Hanif's sister. "Siapa tak kenal Nasrul Hanif? Budak suara kebangsaan. Solo Soul al-Ghamidi 2008". Bakat terpendam macam abang dia jugak :) But she just lost her lovely younger brother. Adiknya telah kembali ke rahmatullah masa SPM masih lagi berjalan. Al-Fatihah buat arwah~ 

Crazy things about her :
Kadang2 blur dan sangat suka tanya pelbagai soalan merapu kalau ada ketidakfahaman. Pernah terkena dengan aku & Zaf. Ohh. Jahat sungguh kami! =)




Khadijah~
Kawanku yang paaaaaaaaaaling selamba! Also come from Jeram and first time tinggal kat asrama. Seorang yang gila2, suka cakap merapu and she's like to make peep around her to smile and laugh and chat to her. Dija sangat kedek!! Haha Dia dikatakan ada scandal dengan Wan Ashraf ; betul ke tak, ask themselves Kih3 

Crazy thing about her :
Bab makan nombor satu sampai tak ingat dunia [mcm aku la ni]




Shuhada~
Peeps call her Adah because there are soooo many Shuhada in dat school. She's the most girl yang sabar dengan perangai aku kat sekolah and asrama. *aku ni kan gedik* Love to help peeps around her especially about health. Maklumlah, Ketua Exco Kebajikan & Kesihatan Asrama. Tak lupa, dia juga sangat suka bagi nasihat dan motivasi, memang sesuai dgn jawatan PRS kat skola. Now, she is continuing her studies in Nursing Course kat Institut Lagenda, Mantin, N9.

Crazy things about her :

Suka cakap laju-laju, belit-belit benda yang sama. Haha



Aishah~
Kawan aku yang paling cantik, paling baik, paling berbudi, paling beriman antara kitorang (^_^). All teachers and students SAMTSH know her because her attitude. Pehh. Suara pulak sangat sedap! Nasyid, taranum, zikir serah je kat dia. Bab kepimpinan tak payah cakap. Dialah Ketua Umum Aspuri, Naib Presiden PRS, Naib Pengerusi PPIM, and Naib Pengerusi Ibn Razzi. Semua orang percaya dengan kebolehan dia. I miss her soooo much. Ecah ni banyak bg nasihat kat aku yang banyak jugak mengubah hidup aku. Sekarang dia PLKN kat Kem Gunung Semanggol, Perak. How's her life now? Hehe.. 

Crazy thing about her :

Banyak parut tersembunyi kat muka sebab masa kecik dulu dia sangat ganas!! Main pisau segala bagai.





Itu jelah setakat ni dulu. Dah malam la. Korang-korang yang tak de tu jangan terasa hati, sebab aku tak cukup masa ni. Hehe. Esok-esok aku post pasal korang pulak ye. Jangan nanges plak. Aku rinduuuuuuuuuuuuuu sangat kat korang!!



Drop me any question :)

10 comments:

  1. waaa.. rajinnye...
    so tgh tunggu result ek??
    wish u luck k?? hiks~

    ReplyDelete
  2. zida.. ak tak de ker?? ak pn nk tau gak ak cmnerr orgnyer?? huhuhu...

    ReplyDelete
  3. @adam.
    katalog??hakhak. lehh gak. kot2 terkenan ke kat sape2. leh kenen kan.. kui33
    (^_~)

    @aisha.
    yup.tgh tgu result. haha. bosan bosan. thnxx
    :)

    @jijot.
    ni girls version. boys punye aku wat esok ek.. hahaha jgn risau. ko ade punye
    =)

    ReplyDelete
  4. tralalala...ade segmen tribute disini...

    ReplyDelete
  5. zida,, ak sayang ko.. teruja lak tgk muke ak dlm blog ko.. padahal da bykkali pn kuar.. hehe.. love u n our frenz damn much.... muahh3
    -umie-

    ReplyDelete
  6. @sarah
    kih3. saje membebel. bosan dohh
    ;)

    ReplyDelete
  7. umi~!!!
    bile ko komen nihh?
    haha
    well, aku kan memang mcm ni
    =P
    kih3

    ReplyDelete
  8. zida,aku terlambat ke??
    hua,thx sgt..reallly appreciate.
    terharu dey!!
    pape hal,im promise pas ni akan rajin
    mengusha blog kau!rase nyesal pulak
    lmbt komen.weee~
    mj.

    ReplyDelete
  9. alahai mj.
    haha
    tak de la lambat mane~
    blog aku sentiasa terbukak utk ko
    jgn segan2 dtg ;)

    ReplyDelete