14 April 2010

Budak Perubatan Jadi Gila?



Halu. Selamat pagi Malaysia. Ecece. Awal pulak bangun hari ni. Eh takk. Hari ni tak tidur balik lepas subuh. HAHAH Selalu tidur balik pastu bangun pukul 10 lebih, semata-mata nak tunggu drama Korea 'Sorry I Love You' tu. Ngeeee. Touching doe tengok cerita tuhh T_____T

Nak stori ni. Saya ada kenal dengan sorang kakak ni, bekas students SAMT Hisamuddin dulu. Nama dia Maryam, HAHAH tapi orang panggil dia Maya kott. Sekarang dia further studies kat Cairo University and of course dia budak Medic. Kalau rasa nak baca catatan dia sepanjang kat Mesir tu, cewahhh, bukak sini --> http://mayadealove.blogspot.com/.

Well, malam Ahad lepas ditakdirkan kitorang dapat berjumpa chatting together again. Muahhaha Susah woo nak contact, Mesir dengan Malaysia kan beza 6 jam. Memula dia tanya pasal perkembangan saya (amek berat la konon-konon, ehhh tapi memang dia banyak bagi nasihat. Best!) Pastu sekali dia cakap, "Wei, ko baik tak payah amek Medic." Kemudian saya pun bertanyalah kenapakah? 


Kemudian dia menjawab,
1. Setiap hari akan terasa macam exam je sebab mesti dengan buku selalu.
2. Setiap hari mesti je ada yang menangis sebab menyesal ambil course ni.
3. Setiap hari rasa nak jadi gila sebab hafal segala macam formula, segala jenis menatang alah organ, cell, tissue and other components in the body.
4. Kalau result tak bagus sikit je nangis, dah rasa down (padahal okey je ponn) 
5. Kalau result tak bagus, JPA boleh tarik scholarship tu. Ayoyoo..
6. Setiap hari rasa macam nak balik Malaysia.


HAHAH yang balik Malaysia tu tipu je. Tapi tatau la kalau betul. Seriously, saya memang dah bertekad tak nak dengan Medic dahh. Seram wooh! SPM je bagai nak menggila, nak pulak dengan Medic ni. Cukup la jadi Pharmasict. Boleh kawen awal sket. HAHAH Ehh, bukan sama ke?

Harap siapa yang bakal jadi doktor tu, jangan jadi macam ni okeyy. Nawal, kalau kau baca, jangan rasa down pulak tau. Kuatkan semangat! Semoga kau dapat jadi doktor~ Hehh. Jangan jadi gila sudeyy. XD



Drop me any question :)

28 comments:

  1. kenapa? kenapa? ntahla. tetiba aku macam takut. padahal sebenarnya dalam dasar hati NAK SANGAT!
    cenne?

    ReplyDelete
  2. follow ur heart
    mintak dari Dia
    insya Allah.aku akn support ko!

    ReplyDelete
  3. @Qubezo : Aku memang ada mintak Medic tu, tapi tatau la dapat ke tak kan. Tengoklah macam mana. Kalau tak mengikut piawaian kehendak aku, aku masuk matrik je la kot. Itu pun kalo dapat. Heheh

    @Eyqa : InsyaAllah my dear. Thanks for ur support. Aku try my best. Gud Luck juga my dentist-wanna-be. hehehhe

    ReplyDelete
  4. makcik dan pakcik dni doktor.. diorang cakap, kena study betul2.. susah juga.. :)

    ReplyDelete
  5. @dini : tu yang seram plus cuak kebebeh tuu.

    ReplyDelete
  6. Hahaha, tu la kan, nak amik medik nie mmg r susah tp kene ader interest and determination la kan..
    (aku ckp mcm aku student medik jerk)

    Ok2, nice blog u got here, really like it!!

    ReplyDelete
  7. Weh!! stop it, kalau nak amik kos ni memang kena biasakan dengan pressure, sebab dunia sebenar doc memang full of tension, lebih-lebih lagi keja dengan orang, kalau 6Tahun, nanti get used to it punya. Kisah orang hanya jadi panduan, tak semestinya kena ikut. Die cakap macam tu pun die budak medic!!!

    ReplyDelete
  8. i mmg tak amek course ni,ta minat lgsng,HOHO

    ReplyDelete
  9. zida, go! go! go!
    aku sokong kau!

    kau nk sgt medic en?
    go! go! go!

    ReplyDelete
  10. memang tak pernah minat medik..
    susah dan tak layak untuk orang malas macam aku ni..huhu~

    ReplyDelete
  11. kalo ko rs ko bole n ko minat,amek je
    tp yg plg pnting minta petunjuk Allah.

    xpyh dgr org ckp2

    ReplyDelete
  12. zid
    ape kata ko jd doktor pakar sakit jiwa
    haha

    ReplyDelete
  13. @ezudin : interest determination? kedua2 dahh ade tapi qualification dan attitude masih x mencukupi.

    @rashid : hahaha sebab tu dia bangkang aku amek medic. sebab dia dah lalui semuanya.

    @keyna : hahahha tau je kau tak suka bab2 bio ni ennnnn =P

    ReplyDelete
  14. @beja : haha thanks. pape pon kena tgk keputusan matrik dan ipta. kalau ada peluang, insyaAllah. doakan aku selalu tau.

    @fatin : hak3 aku tau ko rajen blogging je. lalalalalal~ ko jadi photographer la fatinn. oke pe.

    @khaliesah : insyaAllah. semuanya depends on result matrik + u. selebihnya aku akan istikharah :)

    ReplyDelete
  15. @aliyah : ko ni perli aku ke ape haaaa? hahah

    ReplyDelete
  16. nice post!

    haha.. segan la ade nme disitu**

    ReplyDelete
  17. amek je babe,semua course ade cabarannye,kan?
    haha ;)

    ReplyDelete
  18. @nawal : blah kau nak segan2 pulak. hahaha =P

    @en.tikus : memang la semua ada cabaran, tapi this is the most risk kan kan? ahaha

    ReplyDelete
  19. ala..seram sgt ke????huhu...

    ReplyDelete
  20. ala dik. kalau minat dan berusaha, bolehh la :)

    ReplyDelete
  21. rumate l0lly p0m medix.

    care die stady. gerun maks =P

    ReplyDelete
  22. blaja bio kat sek pun seksa..
    inikan plak nak smbg medic..
    haizz~~

    ReplyDelete
  23. hahaha. seb bek mmg tak minat medic. hidop famasi! hoyeah! :D

    ReplyDelete
  24. @cik lolly : akak study kat mane skrg? dia mesti hard gila2 kannn?

    @yana : hahaha tu la aku senanye macam cuakss gak

    @bunbun : kalau xde aral melintang, aku amek pharmacy cukup. hahaah

    ReplyDelete
  25. rilek rilek. entry ini bukan utk mendownkan sesape. haha ;)

    ReplyDelete