10 April 2010

Perampok Zaman Millenium Lebih Pintar, Lebih Cerdik


*hensem takk?

Jangan tak faham pulak bila saya tulis perampok tu apa. Tengok Sinetron tiap-tiap hari mesti faham kan. HAHAH Perompak, penyamun, pencuri, peragut dan semua yang ada kutu sekutu dengannya. Sedar tak sedar makhluk terkutuk ni makin lama makin menjadi-jadi pulak. 

Tengok je la berita kat TV3 semalam. Nak meragut sampai ikut dalam rumah. Gila betul! Betul kan kan. Siap parang segala bagai. Thank God peragut tu tak bunuh aunty Mary tu. Hisshhh. Mentang-mentang perempuan, semua nak ambil kesempatan. Lemah sangat ke perempuan di mata lelaki?

And so, lepas bekfes tadi, abah dah buat discussion dan saya telah mendapat beberapa tips. Sudilah kiranya kalau nak ikut. Hehe.

1. Kalau ada orang buat-buat terlanggar kereta kita, buat tak peduli je la kalau tak teruk sangat. Tapi kalau agak teruk, usha sikit no.plat kereta tu, pastu buat report polis. 

2. Kalau bawak beg tangan tu, jangan biar macam tu je, kena pegang sekali (except kalau pakai tudung labuh. Heheh)

3. Jangan letak dompet dan benda berharga kat dalam poket. Senang je kalau nak seluk. Saya pun pernah try. HAHAH Test kat kawan je la tapi.

4. Jalan ramai-ramai kalau keluar. Better kalau ada lelaki dalam group yang keluar tu. 

5. Kalau jalan kat depan sekelompok lelaki, cuba try sembang  kuat-kuat pasal kungfu, taichi, taekwondo, silat depan diorang. Pastu buat-buat ganas sikit ke. Mesti tak kena kacau.

Cubalah try. Memang berkesan. Saya selalu buat yang no. 2, 4 dengan 5 tu. Saya ni kan kaki jalan, lagi-lagi kalau jalan kat Klang, Shah Alam dengan KL. Pehhh tak buat macam tu memang masakkkkkk. Tawakal pada Allah jangan lupa.

*kreatif tak perampok ni?


Okey. Cukup. Saje buat entry ni, sebab sat lagi nak pergi tengok wayang, cerita Date Night & How To Train Your Dragon. Ada siapa-siapa nak ikut? (n_n)


Drop me any question :)

10 comments:

  1. tips berguna
    tp aku x suke jln2
    hahaha

    zida, nk iku!!
    nk tgk how to train your dragon
    diorg ckp cite tuh best
    jeles!!!

    ReplyDelete
  2. bagus tips2 ni..hehehe
    smalam pun ade jgk tgk kat berita yg perempuan tu kena rompak..
    manakutkan betul zaman sekarang ni..
    tak berani keluar sorang2 walaupun dekat je dgn rumah...

    ReplyDelete
  3. jom. aku nak kuar sat gi, tapi aku tgk kat jusco cheras selatan je. ko bleh ke kalo nak ikot?

    ReplyDelete
  4. oittt..... tgok movie x ajak...
    tp aku tertarik dgn pic pakwe2 ko merompak kat atas tue..
    kah3..
    ko mesty pnjam dorg dri blakag asrama kan..
    hehehe...

    len kali nak jalan kene bawak aku laa zeed...
    hua3..

    ReplyDelete
  5. sengal la kau amin. hahah pakwe aku? sensitip tuhh. kah3

    cenne nak ajak kau? asal aku ajak je, ade alasan. hishhhh

    ReplyDelete
  6. aku pon suka berlakon depan orang ramai.
    buat2 kuat.

    :))
    *aku ade jugak kadang2 view blog kau. :)

    *kesian, aku keliru nak komen kat mana. :))

    ReplyDelete
  7. hahaa. nice tips. aku nk try nanti ;) no.3 tu kan, aku suka letak duit dlm poket. hihihih. kadang kadang aku suke kira duit depan semua org. bangang kan xDD

    ReplyDelete
  8. ghai : hahah tu dpt komen tu. lalala~

    miss lolly : ngeh3

    syue : nggeee macam aku gak senanye tp nnt marah balek kat diri sendiri sbb lupe. hahaa

    ReplyDelete
  9. Nak tambah sikit tips tu.
    - Kalo ada org ikut kita, tak kira le masa jalan kaki ke, naik keta ke atau apa2 saje - Cuba pegi ke tempat org ramai atau lebih baik terus gi balai polis (terutamanya ketika menaiki kenderaan)

    ReplyDelete