26 March 2010

Berpesta-pestaan Di Pesta Buku 2010


Okeyy. Zida masih lagi dalam mood ulat bulu. HAHAH Ini semua gara-gara KLIBF yang masih lagi berlangsung kat PWTC tu. Yeyyy. Masuk semalam, aku dengan angah dah 4 kali pergi Bookfair itu (ekceli aku 2 kali, angah 2 kali. so 2+2=4 kali la kan) Betul, tak tipu. Seriously tak puas langsung pergi sana tanpa borong buku banyak-banyak dan tanpa membawa duit sehingga RM500. 

First aku pergi hari Sabtu lepas. Ohhhh berduyun-duyun manusia masuk-keluar-shopping kat sana. Dalam Hall Karangkraf jangan cakap la, memang sesak sampai rasa nak bernafas pun susah. Begitu hebat penangan novel-novel Alaf 21 dan segala macam jenis majalah yang ada kat dalam tu. T___T Batal terus niat nak beli trionovel memandangkan harga yang agak mahal ramai sangat orang!

Akhirnya, berkat keikhlasan kami meredah lautan manusia, memintas promoter-promoter yang membuang masa, tak kira jua hari apa yang kami jejaki, inilah buku-buku yang bakal menjadikan kami seekor ulat bulu sebagai ulat buku. HAHAH Time ni lah nak redah baca segala jenis buku. Kang dah masuk U kan, susah plak nanti.

Bidadari Hujan oleh Noor Azzahra

Keluaran Jemari Seni Publishing yang terbaru. Yeayyy. Stori yang sangat best, pasal seorang lelaki (Raimy Haidar @ Rain) yang terpaksa mengahwini seorang perempuan yang tak dikenali (tetapi dah pernah jumpa dalam mimpi HEHEH)

Status : TELAH Dibaca


Cinta Sufi oleh Ramlee Awang Murshid

OMG!! Aku sangat menjadi gila selepas angah beli novel ini semalam! HAHAH Macam ni lah gayanya kalau menjadi kipas-susah-mati kepada Uncle RAM ni. Novel kesinambungan daripada novel Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu & Hijab Sang Pencinta. On my way untuk habiskan baca, kena ambil feeeeling ^__^

Status : SEDANG Dibaca


Diari Sufi oleh Siti Munazakiah

Buku ni tidak dibeli oleh aku sebagai along mahupun si angah. Tapi cik Ain Shuhada yang beli, setelah dipaksa oleh aku. HAHAH lagipun time ni Kakak Munazakiah tu ada. Pehh Cun weyhh. Ingat lagi masa dia keluar MHI dulu. 

Status : BELUM Dibaca


Bongkar Misteri Tarikh Lahir Anda oleh Rozzani Din

Buku yang AGAK misteri. HAHAH Dibeli oleh Cik Aishah setelah diperintahkan oleh aku jugak. Well, time ni Uncle Rozzani tu ada. Dia pun terangkanlah sedikit sebanyak cara nak gunakan buku ni. Quite interesting. 

Status : NTAH BILA nak baca


LBD : It's A Girl Thing by Grace Dent

Ohhh. It's sooo cheapy! HAHAH eksited sungguh apabila sampai ke booth English Novels ni. Less 30%. Surely last day lagi murah. Story about three girls, yang nak pergi bercuti semasa summer holiday, tapi dihalang oleh mak bapak diorang. 

Status : MASIH BELUM Dibaca



25th Hour by Edward Norton

Nama penulis dah macam anti-virus punya nama. Se-family I guess. HAHAH This 25th Hour story ni jugak ada filem sendiri. Aku rasa dah lama dah kot sebab rasa macam tak pernah dengar pulak.

Status : BELUM Baca Lagi
 ______________________________________

Tu baru sikit. Sebenarnya ada lagi, majalah2 dengan satu buku ilmiah yang bertajuk "Bila Zina Menjadi Budaya". Masa beli buku ni, aku berkenalan dengan penulis dia, Bro Syamil dengan isteri beliau, Kak Amira. Sporting banget! Siap ajak aku join dia punya konsultan lagi, jadi Fasilitator untuk program akan datang. HAHAH

Plan esok nak pergi lagi. Nak dating dengan Mardhiah pulak. Adoii. Rindu sangat kat dia. Lagipun budak-budak asrama SAMTiSH buat rombongan skali pergi sana. Nak sangat jumpa diorang dengan cikgu, sebab nak tengok majalah sekolah je pun. And the most ...


Esok nak beli novel Versus ni!!! Ohhh aku rindu nak baca novel Hlovate. HEHEH masa SPM semua dalam dorm aku tu gila baca novel-novel dia. Padahal SPM belum habis lagipun. Sampai lupa nak pulangkan balik T_____T Kak Nila, please tolong jangan habiskan novel ni. Keep one for me !!!!


HAPPY 16TH'S BIRTHDAY TO MY ANGAH ;)
 

Drop me any question :)

11 comments:

  1. bestnyer die pergi pesta buku..
    aku suka jgk baca novel tapi tak selalu beli, (padahal kedekut nak keluar duit) :P
    sekarang ni, layan baca blog jer..

    ReplyDelete
  2. arghhh tensennyer ak...

    saya mau juga buku pakcik RAM....

    ReplyDelete
  3. @fatin : haha memang best sgt!!

    @aiman : apesal tensen?pegi la sok. pakcik RAM dtg sane esokkkk. hahaaha

    ReplyDelete
  4. nak gak..
    share2 la cik zida oi.
    pas bce kasih pos nie. =p

    ReplyDelete
  5. jelesye.. sume org da ade versus T_T

    ReplyDelete
  6. zid..nak pinjam buku bidadari hujan ngan rahsie tarikh lahir
    asal aku x nmpk ko masa hr sabtoo tu ha??

    ReplyDelete
  7. @finaz : share?ohh.bak alamat meh meh. HAHAH

    @nawal : pegi la beli.masih ade stok di booth JS tu. aku nak beli esok. yeayyy ;)

    @ali : nak pinjam?bolehh. tapi nak bg cemane? HAHAH nama pun sabtu, kan penoooo ma. hahah sesak aku ramai2

    ReplyDelete
  8. huwaaa~~
    x dpt pegi .
    isk3 .
    kecemburuan melampau .
    HAHAHA

    ReplyDelete
  9. zida!!
    aku nk bidadari hujan
    pass kt aku
    aku nk beli hritu, tp x jadi
    waaa~
    menyesal gilerrr!!

    ReplyDelete
  10. aq dh bli dh versus..!!!

    ReplyDelete
  11. @hana : sila la jeles lagi. hak3 kejam sungguh daku.

    @beja : nak pinjam? boleyy. tapi nak bg cemane? hahah cte dia saaaaangat best!

    @ms. M : sapekah kamu? hahah yeyayyy saya pun dah beli versus tadi~~

    ReplyDelete