01 March 2010

Obsession Melampau Terhadap Series 'The Advantures of Merlin'



Waaaaaaa. Merlin dah habis. Lepas ni dah tak dapat nak tengok muka Colin Morgan yang kadang2 macam comel tu. Haha. Ni la akibatnya kalau taksub dan obses sangat terhadap drama series tersebut. Err, sebenarnya takde lah taksub sangat. Tapi sebab tiap-tiap malam Ahad, tepat pukul 9 mesti dah duduk tercongok depan tv sambil pelok bantal busuk dan botol susu. Lagipun apa yang aku nak buat malam hujung minggu kalau tak tengok tv? Laptop ni dah muak tengok aku.

 

Dulu mana aku pernah tengok cerita ni. Minat pun takde. Tapi sejak dua menjak jadi penganggur terhormat kat rumah ni, aku semakin jatuh chenta terhadap drama series ni. Haha. Korang tak rasa ke Colin Morgan a.k.a Merlin sedikit punya cute? Haha. Watak dia yang tak serius dan kelakar dengan ayat dia yang spontan lagi comel tu cambest. Rilek je hadap layan si anak raja Arthur tu.

Episod last malam tadi memang sedih la. *aku boleh ter-feeling pulak!* Baru je tau Balinor Dragonlord tu ayah dia, jumpa pun baru sehari dua, last2 mati depan mata. Sedeyy weh! T_______T sob sob. Tapi memang tak patut ayah dia tu mati macam tu je, kat tangan askar Crened pulak. *betul ke nama negara tu?* Kalau mati sebab lawan naga ke, best la jugak. Heheh
 
he looks damn cute ^_^

sejahat mana pun Mordred ni, dia comel tau!

the most disgusting episode & scene. Pompuan alien tu makan taik doh!

Alang-alang aku dah post pasal Merlin ni kan, aku nak promote la kat siapa2 yang excited jugak macam aku cerita The Adventures of Merlin ni. Aku pun baru tau wujudnya official website Merlin ni, adela dekat 2-3 minggu lepas masa tergerak hati nak tau more info pasal Merlin ni.

Ni gambar2 yang ada kat rumah 'home' website tu. Banyak lagi sebenarnya. Tak kan semua aku nak letak. Then, dalam website tu ada a lot of info, about the characters, video clips, pictures, and nak tengok episod2 pun boleh. Tapi kalau korang kat UK atau mana-mana negara Eropah la. Bukan Ulu Kelang atau mana-mana tempat di Malaysia ni. Hehe.

Yang lagi best, games pun ada! Wow. Ada 2 games je la. First game selamatkan Merlin, second game defends the Camelot. Quite interesting. Tak terlalu berat macam game lain. Sesuai la untuk kanak-kanak macam aku. Lalalalalala~♥


First time aku main game ni memang excited gila. GOSH! Takut rosak je mouse ni bila time aku nak bunuh tikus, spider dengan kelawar. Haha dengan keeksitedan dan keeksyenan aku, akhirnya aku berjaya menyelamatkan Merlin. Ngehhh.

 I can't wait for the next third season!

Drop me any question :)

14 comments:

  1. muke die mcm pelik, yet still cute

    ReplyDelete
  2. Hye....slm ziarah..slm kenal... :)

    sm lah kita...sy pun peminat merlin...huhu.. :)

    perasan tak...pelakon2 utama dlm cerita ni...tak bepe nk handsome n cantik kn..kecuali lady morgana..tp..cite ni mmg best.. ;)

    ReplyDelete
  3. nawal ; ek. memang mcm pelik, tp comel. hahaha

    nabilah ; salam perkenalan. lalala~ yup. baru nak ckp, dorg sume xde la secantik angelina jolie atau brad pit atau sesape, tp best! haha

    ReplyDelete
  4. jalan jalan jugak, hehe.
    dh abis eh? xtau pulok sbb x slalu tgk ;))

    ReplyDelete
  5. ahaha. yup. da abes
    sad ending mehh
    ;)

    ReplyDelete
  6. aku penah tgk satu ep je weh
    tu pun season 1 punye
    ahaha
    tv aku rosak, x dpt tgk
    huehuehue

    yes, merlin comel
    :D

    ReplyDelete
  7. i love merlin too :)
    citer je
    ak xske pelakonnye
    ske lagi ank soltan tuh
    hensem gilllaaaa :D

    ReplyDelete
  8. ngeh2.
    anak soltan pulak.
    raja sudahh.
    hahah

    ReplyDelete
  9. huhuhuhuuu...aq xda pon mngikuti cite ni...
    tgk iklan cam xbeminta je..tu r aq xtgk...
    best sgt kew?????hehehehhehee...

    ReplyDelete
  10. adohh.sape kah anonymous neyhh??
    hhaha. sila jelmakan nama anda
    =P
    btw,senanye cte ni bese2 je.
    tp ntahla. mybe every week aku follow cte ni,
    smpai ending plak.
    mybe sbb ni aku ckp best kot.

    haha.depend on everybody themself...

    ReplyDelete
  11. akk tgk n download kat youtube jerk...
    nak tgk kat hallmark n tv3 xsempat...
    huhu...

    ReplyDelete
  12. la, ye ke??
    alalalaala ciannye.
    haha
    tp dpt tgk jugakkan
    :)

    ReplyDelete
  13. wow..suke jugak tgk citer ni..
    suke colin morgan..muke die unik..kdng2 nampak comel..

    pastu suke merlin & arthur yg saling menyakat..
    ending mmg sedih..x sabar kan tggu season 3..

    ReplyDelete
  14. tau xpe.
    sweet je frenship dorang even sorg raja, sorang hamba. haha nampak gayenye season 3 mcm lame lagi je..

    ReplyDelete