13 March 2010

SPM tak banyak A macam Nik Nor Madiha pun, tawaran belajar banyak apa datang bertimbun



Salam. Sila turn mood anda kepada mood skema. Heheh  ^^

Sudah 2 hari dah berlalu sejak keputusan SPM diumumkan, baru sekarang aku terasa nak update blog ini. HAHAH Harap maaflah ye ! Hormon kesedihan + kekecewaan masih menebal dalam diri ini. Ya Allah, aku masih tak dapat terima kenyataan yang keputusan aku tidak secemerlang kawan-kawan yang lain. Yup, memang tak cemerlang langsung!

saje letak

Aku tak rasa yang aku akan bagitau semua orang tentang keputusan aku, berapa banyak A yang aku dapat, tapi cukup sekadar ucapan Alhamdulillah. Aku tau, aku memang tak puas hati langsung, yelah, tak lepas target! Jeles tengok kawan-kawan lain. Dorang nangis gembira, tapi aku? Nanges kesedihan. 

HAHAH depan orang ramai aku nanges. Aku pedulik hape. Nasib baik kawan-kawan dengan cikgu-cikgu pujuk aku, bagi kata-kata semangat kat aku.  Bagi pendorong dan kekuatan kepada aku supaya aku tak lupa, ni semua rezeki daripada Allah. Astaghfirullah, hampir-hampir aku menyalahkan Allah.

“Dan boleh jadi apa yang kamu tidak sukai itu baik bagi kamu, dan boleh jadi apa yang kamu sukai itu buruk buat kamu, sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui dan kamu langsung tidak mengetahui apa-apa” Surah Al-Baqarah ayat 216.

Sejak aku masuk SAMTH, aku selalu berpegang dengan ayat ni (dulu kan tak nak sangat masuk Hisamuddin, siap nanges nak pindah HAHAH) Yes, I admit it. Aku tak sangka Allah menyediakan banyak kebaikan buat aku kat sekolah ni, ternyata memang betul dan tepat dengan ayat di atas.

Niat aku nak sambung medic tu aku simpan dulu. HEHEH Ada hati pulak, padahal result tak bagus. Takpe, peluang masih banyak apa. Agama aku oke, semua dapat A, Physics pun not bad, boleh sambung Engineering ke, hape ke. Yang pasti tak nak ada kena-mengena dengan akaun or ekonomi atau apa-apa yang berkenaan dengan bisnes.


Tahniah buat kawan lama aku, Khadijah Ahmad Jais (SMA Persekutuan Labu) yang dapat 11A+ dan dinobatkan Pelajar Ketiga Terbaik SPM 2009. HAAHA Aku sangat terkejut dan berbangga. Hebat gila kau Dija! Makin famous sejak masuk SMAP ekk. Kawan-kawan SAMTH jugak - Ihsan 12A, Naqib Munawir Saadah Marlyana Umirah 11A, Arif Hadhinah Syuhada Dyana 10A, Shahira 9A dan yang lelain tu, congrates sangat-sangat sebab banggakan Hisamuddin. Aku je tak. Isk T___T

Oke, mood aku makin baik. Hari ni nak pergi macam-macam Education Fair. Surat-surat tawaran belajar pun dah banyak yang sampai. Doakan untuk saya ye? :)

Tengkiu.

Drop me any question :)

16 comments:

  1. aku pun sedey gak~
    da la turun gler2 dari trial..xlepas target plak tu..
    haizz~~
    tp terima je la kan..
    huk3~
    ada hikmah di sebalik semua ni..

    ReplyDelete
  2. kelhome ; tengkiu :)

    yana ; yup. insyaAllah ade rezeki untuk kite. jgn risau
    :)

    syiqin ; thanks!

    aliya ; woii. tu bukan umira syahida la. ni umirah umar. ko ta kenal pon. hak3

    ReplyDelete
  3. zida, all the best
    good luck on the rest of journey

    HE has plan something better for u
    :)

    ReplyDelete
  4. hurm..walaupun org cakap aku 'best' student, tapi hati aku tak pernah admit it. sebab science aku haprak aku cakap!

    oh..tak suke perniagaan or ekonomi..its contra wif me. huha! anyway, gud luck Zida.

    ReplyDelete
  5. xper2...releks jer...

    jgn riso...Allah tau ape yg terbaek buat ko...jgn riso ah...

    cme jgn psl mende nie ko loope kat DIA...Allah xkn sesekali melupakan org yg sentiasa mengingatiNYA...igt tue...

    truskan perjuangan....GUD LAK!!!

    ReplyDelete
  6. nabilah ; I never forget that :)

    azfar ; hehe. aku memang benci tahap petala lapan. memang ta suke. tp kalo terpksa, apa kan daya. haha gud luck gak ko
    ;)

    aiman ; thanks bro. :) ko memang byk bagi smngt kat aku dari dulu lagi.

    ReplyDelete
  7. kak zida...
    sy banga dgn akak tau..
    bkn sebab..result akak..
    tp sebab kesungguhan akak utk bangkit semula...

    chayok2
    ramai org2 berjaya seperti albert einstein dan adolf hitler yg berjaya selepas dia jatuh..
    mereka adalah orang yg bangun setelah jatuh..

    contohnya,albert enstein pernah muflis kerana percubaannya dlm mencipta mentol gagal 1000 kali..
    tp dy terus bangkit dgn mencari idea penjanaan elektrik bru dan terhasilnya mentol..

    begitu juga adolf hitler...yg putus asa ats kematian ibu yg disayangi saat dy masih kecil..
    beliau sering menangis dan dibuli..
    tp beliau sedar beliau harus bangkit..
    dan akhirnya hitler menjadi antara panglima perang yg ditakuti dlm sejarah..

    ReplyDelete
  8. salam, zida.
    ape2pun,aqish cakap congarate k! :)

    ReplyDelete
  9. fatin ; thanks my dear. you cheer me up.
    insyaAllah akak akan terus bangkit demi masa depan. gud luck jugak buat fatin :)

    balqis ; salam. hehe. tengs sayang. ^^

    ReplyDelete
  10. SPM baru permulaan....
    yang penting selepas ini...
    believe me...

    "kita mungkin susah nak jadi yang terbaik tp yang penting kita sentiasa antara golongan yang terbaik"...

    BH selalu gune prinsip ni..

    ReplyDelete
  11. salam ..
    saje sunggah blog ni..
    tak pe myb tak de rezeki kat spm..
    try harder for the future..
    insyaAllah..

    ReplyDelete
  12. bidadarihijau ;
    insyaAllah BH. teng tau.
    betul. sy selalu antara golongan yg terbaik w/pun kdg2 susah utk jd terbaik.

    :)

    ReplyDelete
  13. deqna : doakan for my future taw !

    ReplyDelete